Δες τώρα

O Γιώργος Κιμούλης ανεβάζει τις…

Μια από τις σημαντικότερες κωμωδίες του Αριστοφάνη, τις Θεσμοφοριάζουσες, παρουσιάζει ο Θεατρικός Οργανισμός Ακροπόλ σε 60 περίπου θέατρα και σχεδόν αντίστοιχους προορισμούς σε όλη την Ελλάδα κατά το φετινό καλοκαίρι. Οι Θεσμοφοριάζουσες, σε διασκευή του Γιώργου Κιμούλη & του Πιτσιρίκου, βασισμένη στη μετάφραση του Κ.Χ.Μύρη, με τον Γιώργο Κιμούλη και τον Δημήτρη Πιατά στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, έκαναν πρεμιέρα στις 23 Ιουνίου στο Θέατρο Βράχων, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Βύρωνα.

Στις Θεσμοφοριάζουσες του Αριστοφάνη, όλα είναι… γυναίκα.
Άντρες μιλούν για τις γυναίκες, γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες,
άντρες μιμούνται τις γυναίκες, άντρες ντύνονται γυναίκες,
άντρες εναντιώνονται στο γυναικείο κόσμο,
γυναίκες ελπίζουν σ’ έναν κόσμο γυναικείο.

Στην Αθήνα του 5ου π.Χ. αιώνα, ο γνωστός ποιητής Ευριπίδης εξαιρετικά ανήσυχος,
επισκέπτεται έναν συγγενή του για να του ζητήσει να τον βοηθήσει. Κινδυνεύει η ζωή του. Όλες οι γυναίκες της πόλης, που σήμερα βρίσκονται μαζεμένες στη μεγάλη τους γιορτή, τα Θεσμοφόρια, είναι αποφασισμένες να βρουν έναν τρόπο να τον
καταστρέψουν, επειδή θεωρούν ότι τις δυσφημίζει στα έργα του. Μοναδικός τρόπος για να αποτρέψει τον κίνδυνο αυτόν, είναι να στείλει στα Θεσμοφόρια έναν δικό του
άνθρωπο, ντυμένο γυναικεία, για να τον υπερασπίσει. Τη δύσκολη αυτή αποστολή αναλαμβάνει ο Συγγενής.

Ποιος είναι όμως αυτός ο Συγγενής; Πουθενά μέσα στο έργο δεν ακούγεται το όνομά
του. Σαν να μην έχει άλλη ταυτότητα εκτός της… συγγένειάς του. Ποιος είναι; Ένας
απλός συγγενής. Ναι. Αλλά ποιου; Του Ευριπίδη; Δικός μας; Όλων; Μήπως είμαστε εμείς οι ίδιοι;

«Στην παράστασή μας, σαν μέσα σ’ ένα όνειρο – όνειρο ή εφιάλτης – στο τώρα!, στην εποχή μας, στην εποχή της κρίσης των πάντων, στην εποχή της ανυπαρξίας κάθε
ταυτότητας, ένας άντρας – ένας συγγενής μας – παγιδευμένος στην αντίληψη πως η
κοινωνία έχει φύλο και το φύλο αυτής είναι αρσενικού γένους, χάνεται μέσα σ’ ένα
λαβύρινθο μεταμορφώσεων, για να βρεθεί αποκλεισμένος σ’ ένα χώρο καθαρά θηλυκό. Στις Θεσμοφοριάζουσες, αυτήν την απειλητική κωμωδία, ο άντρας συναντά το αδιέξοδο της κυριαρχίας του. Μήπως τελικά το πρόσωπο του μέλλοντος είναι θηλυκού γένους;», σημειώνει ο Γιώργος Κιμούλης.

Tην παράσταση του Θεατρικού Οργανισμού Ακροπόλ σκηνοθετεί ο Γιώργος Κιμούλης. Το ρόλο του Συγγενή αποδίδει ο ίδιος ο Γιώργος Κιμούλης, ενώ εκείνον του Ευριπίδη ο Δημήτρης Πιατάς. Πρωταγωνιστούν ακόμα οι: Φαίη Ξυλά (Γυναίκα), Θανάσης Αλευράς (Αγάθων), Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος (Θεράπων) Δημήτρης Ραφαήλος (Κλεισθένης), και Χάρης Γιώτης (Τοξότης). Τους πλαισιώνει 14μελής γυναικείος χορός.

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

διαβάστε στη συνέχεια

Art & Design

Οι πρώτες φωτογραφίες από την παράσταση του Γιώργου Καπουτζίδη “Η Καρυάτιδα!” για το Εθνικό Θέατρο

Το νέο σπαρταριστό έργο του Γιώργου Καπουτζίδη Η Καρυάτιδα! κάνει πρεμιέρα σε σκηνοθεσία Κατερίνας Μαυρογεώργη στο Θέατρο REX -Σκηνή «Ελένη Παπαδάκη» στις 7 Φεβρουαρίου. Μια ανελέητη κωμωδία, αφιερωμένη στη μεγαλειώδη και ιστορική ικανότητα του πολύπαθου αυτού τόπου να μπλέκει μόνιμα σε κωμικοτραγικές περιπέτειες. Το έργο Η Καρυάτιδα! είναι ανάθεση του Εθνικού Θεάτρου στον συγγραφέα, στο πλαίσιο του Αφιερώματος στο Νεοελληνικό έργο. Σε περίπου μισή ώρα από τώρα, πρόκειται […]

διαβάστε το άρθρο
Art & Design

Inspire στο Ψυχικό

Η Μαρία-Λήδα Παπαδόγκωνα και ο Παναγιώτης Ζιαζιάς υποδέχθηκαν τους εκλεκτούς τους καλεσμένους στο grand opening του εντυπωσιακού Inspire, που σε συνεργασία με το brand Dôme Deco ειδικεύεται στον σχεδιασμό και την κατασκευή επίπλων & objects.

διαβάστε το άρθρο
Art & Design

Art Athina 2024

Δίνοντας έμφαση στο design, την οικολογία, τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη, εγκαινιάστηκε το απόγευμα της Πέμπτης 19 Σεπτεμβρίου η Art Athina 2024, με την συμμετοχή 71 αιθουσών τέχνης από την Ελλάδα και 10 ακόμη χώρες. Στη φετινή 31η χρονιά από την ίδρυση της (αλλά 27η φορά που διοργανώνεται από τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Αιθουσών Τέχνης), το μεγαλύτερο ετήσιο εικαστικό γεγονός στην Ελλάδα άνοιξε τις πόρτες του και υποδέχθηκε μέχρι τις 23 Σεπτεμβρίου το φιλότεχνο κοινό στον ιστορικό εκθεσιακό χώρο του Ζαππείου Μεγάρου. Οι αρκετές χιλιάδες επισκεπτών παρακολούθησαν τις πλέον πρόσφατες προτάσεις των γκαλερί, είδαν ιστορικά έργα και ήρθαν σε επαφή με τις τάσεις των αιθουσών τέχνης από το εξωτερικό.  

διαβάστε το άρθρο