«Κοίταξε με πόση αγάπη την κοιτούν» άκουσα τον διπλανό μου στο Ηρώδειο να λέει για την Βίκυ Λέανδρος που έζησε μια βραδιά αποθέωσης στην sold-out συναυλία της, το βράδυ της Παρασκευής 6 Σεπτεμβρίου. «Επιστροφή στα χρόνια της αθωότητας» χαρακτήρισαν την συναυλία της Βίκυς Λέανδρος οι σχεδόν 5000 θεατών που γέμισαν ασφυκτικά το Ηρώδειο για να «αποχαιρετήσουν» την μεγάλη ερμηνεύτρια, η οποία, η ίδια έδωσε τον τίτλο «Η αποχαιρετιστήρια συναυλία». Η παγκοσμίου φήμης Ελληνίδα καλλιτέχνης-φαινόμενο, Βίκυ Λέανδρος, μεγάλη νικήτρια της 17ης Eurovision, με πάνω από 55 εκατομμύρια πωλήσεις δίσκων σε περισσότερες από 50 χώρες, τραγουδώντας σε 7 και πλέον γλώσσες και γεμίζοντας ασταμάτητα, όλα αυτά τα χρόνια, τα πιο διάσημα θέατρα του κόσμου με τις sold-out συναυλίες της, ολοκληρώνει την πλούσια καριέρα της που απαριθμεί σχεδόν 6 δεκαετίες – η ίδια δικαιολόγησε αυτό τον τίτλο αναφορικά με το άγχος των καλλιτεχνών να είναι η φωνή τους στο επίπεδο των προσδοκιών του κοινού, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για μελλοντική επιστροφή της.
Η εμφάνισή της στην σκηνή του αρχαίου ρωμαϊκού ωδείου συνοδεύτηκε από πολλά χειροκροτήματα. Παρά την έντονη φημολογία των προηγούμενων ημερών, φάνηκε πως εξομαλύνθηκε η κατάσταση ανάμεσα στην ερμηνεύτρια, τη διοργανώτρια εταιρεία της συναυλίας και τον πατέρα της Λέο Λέανδρος που είναι και ο συνθέτης των μεγαλύτερων επιτυχιών της. Έτσι, παρά το εξώδικο που της απέστειλε στα μέσα του Αυγούστου απαγορεύοντάς της να πει δημόσια τις συνθέσεις του, η Βίκυ Λέανδρος είπε εντέλει αρκετά από τα τραγούδια τους, ανοίγοντας την μεγάλη συναυλία με τη μεγαλύτερη επιτυχία που της έγραψε ο πατέρας της το πασίγνωστο «Apres toi» νικητήριο τραγούδι της Εurovision το 1972 – το ίδιο τραγούδι είπε -στα ελληνικά «Μόνο εσύ» στο κλείσιμο.
Η μεγάλη καλλιτέχνης μίλησε για την αρχή της, για μεγάλες συναντήσεις, για την τυχόν μετακόμισή της στην Αμερική, για το κοκκινιστό που μαγείρεψε στο σπίτι του Βαγγέλη Παπαθανασίου στο Λονδίνο, για τον ίδιο, τον Ντέμη Ρούσσο και την Ειρήνη Παπά, για τον παραλίγο δίσκο που θα έκανε με τραγούδια του Βαγγέλη Παπαθανασίου – ο κορυφαίος συνθέτης της είχε δώσει μια κασέτα με την μουσική και τα τραγούδια, η ίδια τον αποθήκευσε σε ένα συρτάρι και όταν λίγες μέρες μετά, πήρε την κασέτα για να πάει τα τραγούδια στο στούντιο, συνειδητοποίησε ότι τα τραγούδια είχαν «χαθεί».
Στη μέση της συναυλίας η Βίκυ Λέανδρος αποκάλυψε ότι σκεφτόταν να ακυρώσει την εμφάνισή της λόγω μιας βρογχίτιδας που την ταλαιπωρούσε. Αλλά η ανάγκη που είχε να βρεθεί με το αθηναϊκό κοινό σε αυτή τη γεμάτη συμβολισμούς τελευταία συναυλία της την όπλισε με κουράγιο και της έδωσε δύναμη. Τραγούδησε -εκτός από τα ελληνικά- στα γαλλικά, τα αγγλικά, τα ισπανικά, τα γερμανικά αλλά και τα ιαπωνικά, ενώ προς το τέλος της μουσικής βραδιάς, έβγαλε τα τακούνια της -καθώς τα τακούνια απαγορεύονται στο Ηρώδειο αφού τραυματίζουν τα μάρμαρα- και βρέθηκε στις πρώτες θέσεις του θεάτρου, ανάμεσα στο κοινό – εκεί ήταν και η οικογένειά της, και η ερμηνεύτρια αισθάνθηκε συγκίνηση με τα τρία εγγόνια της να την χειροκροτούν.
Η βραδιά ήταν μια μοναδική εμπειρία με όλους να γυρίζουν πίσω στο χρόνο και να χειροκροτούν μια γοητευτική γυναίκα της οποίας το ταλέντο παραμένει – ευτυχώς δεν είναι «Το Μυστικό» όπως τραγουδά η ίδια, αλλά μια πραγματικότητα.
Την μεγαλειώδη συναυλία της στο Ηρώδειο, ακολούθησε πάρτι στη βεράντα του Athénée στην οδό Βουκουρεστίου. Εκεί, η διεθνής Ελληνίδα υποδέχθηκε τους στενούς φίλους και συνεργάτες της στο Athénée, έναν χώρο που πάντα επισκέπτεται όταν βρίσκεται στην Αθήνα. Μετά την υπέροχες ερμηνείες της αλλά και τις από καρδιάς εξομολογήσεις της στο κατάμεστο Ηρώδειο, βρέθηκε στο αγαπημένο της Athénée, όπου δέχθηκε τα συγχαρητήρια των κοντινών της ανθρώπων, ανάμεσα στους οποίους και ο γιος της Λέανδρος Ζησιάδης. Η παραγωγή από το «Λυκόφως» του Γιώργου Λυκιαρδόπουλου ήταν ακόμη μια φορά διεθνών προδιαγραφών και όλοι μίλησαν για μια σπουδαία, κορυφαία στιγμή στην πολυετή, επιτυχημένη καριέρα της Βίκυς Λέανδρος.
Φωτογραφίες Athénée: Μαρία Μαρκέζη
Φωτογραφία Ηρώδειο: NDPphoto