Σε ένα από τα πλέον θρυλικά μπαρ της Ελλάδας, εκεί που ο Ιωάννης Καπoδίστριας άλλαξε τον ρου της νέας ελληνικής ιστορίας, στην Αίγινα και πιο συγκεκριμένα στα Περδικιώτικα, έλαβε χώρα ένα κοινωνικό δια-δραστικό πείραμα: Εννέα καλλιτέχνες καθισμένοι ελεύθερα στον χώρο του μπαρ έκαναν πράξη την τέχνη τους καθώς το μπαρ είναι ανοικτό στο κοινό. Ζωγραφική, σκίτσο, κεραμική, φωτογραφία, και μέσα σε όλα αυτά ποίηση σε ελεύθερη πρόζα, ανάμεσα σε καπνούς, αλκοόλ, γέλια και τσουγκρίσματα.
“… πηγαίνοντας σε εκθέσεις τέχνης έρχεσαι αντιμέτωπος με νεκρό προϊόν, δεν είδες πως φτιάχτηκε, δεν ένιωσες τον πηλό, δεν μπήκες στην ψυχοσύνθεση του φωτογράφου πίσω από τον φακό… σε παρουσιάσεις βιβλίων συνήθως κάθεσαι σε μια μίζερη καρέκλα στριμωχτά και ακούς κάποιους που αφού πρώτα σε ζαλίσουν με το τί έχουν κάνει στην ζωή τους προσπαθούν να σε πείσουν να αγοράσεις το βιβλίο ξεχνώντας ότι το επίκεντρο είναι η τέχνη και όχι αυτοί… ακόμα και στο θέατρο η απόσταση του ηθοποιού από το υπερυψωμένο πάλκο με τους θεατές ορίζει ένα αόρατο τοίχος μεταξύ έμπειρου και αδαή, μεταξύ θεού και θνητού…” κάπου εκεί λοιπόν γεννήθηκε η ιδέα, μας εξηγεί ο εμπνευστής Λέλος Θανόπουλος, στο απόηχο της βραδιάς.
“Η τέχνη – οποιασδήποτε μορφής – είναι λιτή, είναι λαϊκή, είναι απτή και προσιτή… μπήκε ανυποψίαστος στο μπαρ να πιεί ένα ποτό και βρέθηκε να είναι το επίκεντρο της τέχνης… άκουσε ποίηση, διάβασε ποίηση, ήταν στο πάλκο και αυτός, ήπιε σφηνάκια με το ζωγράφο χωρίς να πρέπει να νιώσει υποδεέστερος, ακούμπησε το πηλό πριν μπει στο φούρνο… έκανε τέχνη απλά και καθημερινά”
Λέρωσαν τα χέρια τους με μπογιές και κάρβουνα :
Wayne Ashton, Παρις Ασημακόπουλος, Κωνσταντίνος Κοσμάς, Αθηνά Χατζή, Σάρα Κουτρουμάνου.
Πίσω από τον φωτογραφικό φακό : Γιώργος Μουρατίδης.
Έπλασε χώμα και νερό : Γεωργία Μαλτέζου.
Έδωσε κίνηση, χρώμα και ήχο στα ποιήματα : Κατερίνα Λούβαρη-Φασόι
Φιλική συμμετοχή με την καλή του ενέργεια : Παντελής Δεντάκης
Οικοδεσπότες εξαιρετικοί και υποστηρικτές του εν λόγω εγχειρήματος, η ομάδα από τα Περδικιώτικα, το οινοποιείο Νικολού, οι πρότυπες εκδόσεις Πηγή αλλά κυρίως οι ανυποψίαστοι “καλλιτέχνες” που άνοιξαν την πόρτα του μπαρ και πήγαν την έννοια τέχνη ένα βήμα παραπέρα!