Μια ένδειξη για επιστροφή στην κανονικότητα, τουλάχιστον την θεατρική, ήταν η περασμένη εβδομάδα. Τέσσερις λαμπερές πρεμιέρες συγκέντρωσαν αγαπημένους ηθοποιούς και κέρδισαν το χειροκρότημα των θεατών.
“Το τρίτο στεφάνι” στο θέατρο Παλλάς
Η παραγωγή που γεννήθηκε μέσα στην πανδημία, πρόλαβε να παρουσιαστεί μόνο για 13 sold–out και ταξίδεψε διαδικτυακά σε 23.000 σπίτια, σε 52 χώρες και 5 ηπείρους, ξεκίνησε εκ νέου την πορεία της για 2η χρονιά, αυτή τη φορά στον φυσικό της χώρο, το Θέατρο Παλλάς, δίνοντας την επίσημη πρεμιέρα της την Τετάρτη 20 Οκτωβρίου. Το αριστούργημα του Κώστα Ταχτσή παρουσιάζεται με την υπογραφή του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, και τις Μαρία Καβογιάννη και Μαρία Κίτσου στους εμβληματικούς ρόλους της Εκάβης και της Νίνας, 60 χρόνια μετά την κυκλοφορία της πρώτης έκδοσης του εμβληματικού μυθιστορήματος του συγγραφέα.
Στην cover photo: Η Μαρία Κίτσου και η Μαρία Καβογιάννη δέχονται συγχαρητήρια από τον Γιώργο Ηλιόπουλο, τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο και τον Κωνσταντίνο Δανίκα.
“Το Κουκλόσπιτο” στο θέατρο Άνεσις
Το Κουκλόσπιτο του Ίψεν τελειώνει με τη «Νόρα» να εγκαταλείπει τον άντρα και τα παιδιά της και να φεύγει κλείνοντας πίσω της την πόρτα. Με το άνοιγμα της ίδιας πόρτας, αλλά δύο δεκαετίες μετά, ξεκινάει η καινούρια κωμωδία του Lucas Hnath Το Κουκλόσπιτο-Μέρος Δεύτερο, που σκηνοθετεί ο Μανώλης Δούνιας στο θέατρο Άνεσις. Η Νόρα επιστρέφει στο σπίτι μετά από 20 χρόνια. Tι έχει όμως αλλάξει για να την ίδια αλλά και για τους άλλους χαρακτήρες του έργου στα χρόνια που έλειψε; Και το σημαντικότερο έχει άραγε αλλάξει κάτι για την κοινωνία-για το σημερινό κοινό της εποχής του #Metoo. Τους ρόλους του έργου, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ερμηνεύουν η Ναταλία Τσαλίκη, ο Αλέξανδρος Μυλωνάς, η Ντίνα Μιχαηλίδου και η Δήμητρα Βήττα.
“Ο Ποπολάρος” στο θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν
Το διήγημα του Γρ. Ξενόπουλου «Ο ποπολάρος» πρωτοδημοσιεύθηκε το 1913 με τίτλο «Ο αντάρτης». Σε αντίθεση με τη μεταγενέστερη θεατρική διασκευή του Ξενόπουλου, όπου το ενδιαφέρον μετατοπίζεται στα ελαφρά ρομαντικά στοιχεία και η ιστορία αποκτά το -απαραίτητο για εμπορικούς λόγους- «αίσιον τέλος», το αρχικό έργο βασίζεται στο καλοκαιρινό ειδύλλιο ανάμεσα στην αριστοκράτισσα Έλδα και τον «ποπολάρο» Ζέππο στο επίπεδο της πλοκής, προκειμένου να αναδείξει άλλα θέματα. Οι ιδιαιτερότητες της επτανησιακής κοινωνίας επιτρέπουν μέσα από μια δροσερή ιστορία αγάπης δυο νέων παιδιών και την ταξική σύγκρουση στην οποία εμπλέκονται θείοι και πατεράδες, να αποτυπωθεί η καθήλωση σωμάτων και ψυχών σε ό,τι τους υπαγορεύουν τα κοινωνικά στεγανά. Την ίδια στιγμή ο τροχός της ιστορίας έχει μπει σε κίνηση και μια μεταβατική εποχή που εγκυμονεί την ανατροπή έχει ήδη ανατείλει, ενώ η τραγωδία των πρωταγωνιστών είναι -όπως πάντα άλλωστε- ότι αδυνατούν να το αντιληφθούν.
Η Ομάδα Όπερα αξιοποιώντας την εικοσαετή εμπειρία της στο μουσικό θέατρο παρουσιάζει μια νέα θεατρική εκδοχή του «Ποπολάρου» σε διασκευή της Έλσας Ανδριανού, που με πρόσχημα μια παλιά ιστορία επικεντρώνεται στην -τόσο σύγχρονη- αφομοίωση των στεγανών, περιχαρακώσεων που λειτουργούν ως εσωτερική επιταγή σε μια εποχή ακραίας ατομικιστικής απομόνωσης και ψευδο-επικοινωνίας. Οι πέντε ερμηνευτές-ηθοποιοί αναλαμβάνουν τη σκηνική αφήγηση λειτουργώντας ως «χορός», από τον οποίο προκύπτουν τα βασικά πρόσωπα του διηγήματος, ενώ η μουσική συνομιλεί με την πλούσια επτανησιακή μουσική παράδοση μέσα από μια σύγχρονη μουσική εκφορά.
“Hair the musical” στο θέατρο Ριάλτο
To πολυβραβευμένο μιούζικαλ Hair κοιτά στον καθρέφτη του την πιο tribal rock version του και ετοιμάζει βαλίτσες και πάλι για την αθηναϊκή θεατρική σκηνή. Μετά από έναν σχεδόν χρόνο αναμονής, λόγω των μέτρων κατά της πανδημίας, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Δημήτρη Μαλισσόβα το δυναμικό και νεανικό κάστ που υποστηρίζει με το ταλέντο του τη νέα αυτή εκδοχή, υπόσχεται ένα εμπνευσμένο, μεθυστικό, πολύχρωμο αποτέλεσμα και ένα μιούζικαλ που δεν έχει σταματήσει ποτέ να συναρπάζει με την ξεκάθαρη πολιτική του θέση αλλά και τα εμβληματικά τραγούδια του.
Φωτογραφίες: NDPphoto