Το βράδυ της Τρίτης, το θέατρο Λαμπέτη άνοιξε τις πόρτες του σε πλήθος διάσημων ανθρώπων – Ελευθερία Αρβανιτάκη, Νατάσσα Μποφίλιου, Νατάσα Θεοδωρίδου, Χρήστος Λούλης, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Πάνος Βλάχος και Ιωάννα Τριανταφυλλίδου αλλά και πολλοί νέοι ηθοποιοί– για την επίσημη πρεμιέρα του Έπους της Μαλάμως που έγραψε ο Νίκος Χαρλαύτης και σκηνοθέτησε η Ελένη Γκασούκα.
Ο ένας και μοναδικός Θανάσης Αλευράς “φόρεσε” τα ρούχα της Μαλάμως και αφηγήθηκε – διακοπτόμενος συχνά από τα γέλια των θεατών- τις ερωτικές (και όχι μόνο) περιπέτειές της. Ο έμμετρος λόγος της βουκολοτραγωδίας είναι υπέροχος, το ίδιο και η μουσική του Θέμη Καραμουρατίδη.
Όλοι οι ρόλοι ερμηνεύονται από άνδρες: Από την Λάμπω του Ζερόμ Καλουτά μέχρι την χήρα του Χάρη Χιώτη, και από τον Φριτς του Πάνου Νάτση μέχρι το αντικείμενο του πόθου της Μαλάμως, Θανάση του Κωνσταντίνου Μαγκλάρα, όλοι είναι εξαιρετικοί, όπως και οι: Κώστας Ανταλόπουλος, Μπάμπης Γαλιατσάτος, Αργύρης Γκαγκάνης, Κωνσταντίνος Καϊκής (ο αφηγητής), Παντελής Αρουσαλίδης, Νίκος Καραγιαννίδης και Κωνσταντίνος Σακκάς.
Κάτω απ΄της μυστήριας λέξης τον μανδύα, υποβόσκει θέαμα, που δεν εντάσσεται σε είδος, αφού εξιστορεί τα δεινά, ” αγάμου – εξ επαρχίας – κορασίδος”, μαζί και της πατρίδος. Και τα δύο τούτα θηλυκά, πάση θυσία, μες του έρωτα την ανταρσία, ζητούν να κρατούν την παρθενία, εντός τους άσβεστη λυχνία. Υπάρχει όμως διαφορά και αυτό μας αφορά! Η μία την κρατά για να την παραδώσει, σ΄αυτόν που μόνο αγάπησε και πάντοτε προσμένει, ενώ η άλλη, που νομίζει πως την διατηρεί, την έχει πολλαπλώς, από καιρό, χαμένη… Τελικά, στη σκηνή του «Λαμπέτη» θα φανεί, εάν το έργον «…της Μαλάμως», είναι κωμωδία, μιούζικαλ, επιθεώρηση, ή δακρυπηγαίο δράμα, εφ΄όσον όλα τούτα συνυπάρχουν και γίνοντ’ ένα πράμα, καταπώς στη ζωή συμβαίνει… Τι άραγε τους θεατές να περιμένει; Η Μαλάμω πάντως, προς τη δόξα, κατά κει τραβά… Μες το δικό της το χαβά, και παρόλα τα στραβά, όπως η Ελλάς, διόλου δεν ξαποσταίνει, μένει υπέρλαμπρη, ζηλευτή και λατρεμένη. Εξόχως ξαναμμένη, όλους σας αναμένει, από τις 20 Οκτώβρη, μήπως κι επιτέλους το ‘βρει…
Φωτογραφίες: Papadakispress, NDPphoto