Στον κήπο του θεάτρου Αλεξάνδρια, που πηγάζει σαν όαση στο κέντρο της Αθήνας, παρουσιάζεται η «Ναπολεοντία» του κορυφαίου νεοέλληνα συγγραφέα Ανδρέα Στάικου.Μια θεατρική παράσταση όπου θα γελάσεις, θα κάνεις ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο, στην ιστορία μας, διαπιστώνοντας τη διαχρονικότητα που υπάρχει μέχρι και σήμερα στα σημεία που καυτηριάζει. Την παράσταση έχει σκηνοθετήσει ευρηματικά η Κερασία Σαμαρά, η οποία και παίζει δίπλα σε 4 εξαιρετικούς ηθοποιούς: τον Μιχάλη Μαρκάτη, την Βίκυ Μαραγκάκη, την Ιζαμπέλλα Φούλοπ και τον Χάρη Γρηγορόπουλο στο ρόλο του αγωνιστή της Επανάστασης.
Στις 2 παραστάσεις της περασμένης εβδομάδας, πολλοί ηθοποιοί έδωσαν λαμπερό παρών – ανάμεσά τους και πολλά πρόσωπα από το Καφέ της Χαράς.
Το έργο εξελίσσεται στην μετεπαναστατική Ελλάδα, συγκεκριμένα το 1833, την ημέρα έλευσης του Όθωνα, στο Ναύπλιο. Εμπνευσμένη από κάποιο απαρατήρητο καταγεγραμμένο συμβάν, τον ξυλοδαρμό ενός αγωνιστή του ’21 επειδή δεν μπορούσε να χορέψει βαλς, αποτελεί ένα επίκαιρο σχόλιο για την αιώνια ιδιοσυγκρασία των Ελλήνων, που ανέκαθεν βασανίζονταν και ευλογούνταν από την διελκυστίνδα ανάμεσα σε Ανατολή και Δύση. Στη «Ναπολεοντία», ο συγγραφέας, μέσα από το χαρακτηριστικό γλωσσικό του παιχνίδι, σχολιάζει τον ραγιαδισμό, τον βίαιο εξευρωπαϊσμό και την ξενομανία και, χρησιμοποιώντας ως όχημα την Ιστορία, στηλιτεύει τα διαχρονικά γνωρίσματα της ελληνικής κοινωνίας και την ιδιοσυγκρασία του Νεοέλληνα.
Ένας Φαναριώτης μεγαλοαστός γιατρός, η σύζυγός του και η κόρη τους Ναπολεοντία, προσφέρουν φιλοξενία σε παλαίμαχο αγωνιστή της Επανάστασης του 1821. Εκείνος εργάζεται στην έπαυλή τους ως κηπουρός, νιώθοντας ευγνωμοσύνη για την φροντίδα τους, σύντομα όμως εξελίσσεται σε αξιοθέατο για τους πλούσιους επισκέπτες της οικογένειας. Ο γιατρός αποφασίζει να «συγγράψει» τα απομνημονεύματα του αγωνιστή, αντλώντας ατυχώς την έμπνευσή του από την προσωπική του εξευρωπαϊσμένη αντίληψη περί αγώνων και ηρωισμού.
Φωτογραφίες: Papadakispress, NDPphoto