Αν και ξεκίνησε για λίγες παραστάσεις (μέχρι μέσα Δεκεμβρίου), η επιτυχία της Καθαρίστριας του Lifestyle με την Φανή Παλιούρα είναι τέτοια, που το έργο θα συνεχίσει μέχρι το Πάσχα! Χθες, πήγα να δω τον μονόλογο του Αντώνη Τσιπιανίτη σε σκηνοθεσία Σταμάτη Πατρώνη. Το έργο -νιώθω χαρά που ήμουν από τους πρώτους που το διάβασα- μιλά για την Πελαγία, μια καθαρίστρια που ζει δίπλα (και όχι μέσα) στο πολυπόθητο lifestyle που ο καθένας ονειρεύεται… Με μοναδική “βασίλισσα” στη σκέψη της την Ελένη Μενεγάκη, η Πελαγία, καθαρίστρια στα γραφεία ενός εκδοτικού ομίλου – που είναι φανερό ότι πρόκειται για την ΙΜΑΚΟ του Πέτρου Κωστόπουλου-, ονειρεύεται τον έρωτα και την ευτυχία. Και βλέποντας την εικονική ευτυχία των διπλανών της, αναρωτιέται μήπως η ίδια ανήκει στα ΌΧΙ της ζωής. Και μέσα στην εξιστόρησή της, θα καταλάβει ότι η ευτυχία ανήκει στα απλά και αληθινά πράγματα. Άρα, μήπως η Πελαγία ανήκει στα ΝΑΙ της ζωής; Η παράσταση πάντως, σίγουρα ανήκει εκεί, μιας και το κοινό της δίνει ολόψυχα το ΝΑΙ του. Η Φανή Παλιούρα είναι αποκάλυψη! Είχα ακούσει τόσα για εκείνη πριν την δω επί σκηνής. Αγαπά αυτό που κάνει και φαίνεται, στο τέλος ήθελα να την φωνάξω Πελαγία. Το ζει αυτό το έργο, και μαζί της και εμείς. Στο τέλος, on stage, πόζαρε και για τον Mr-Green σαν ΧαριΠοτερική καθαρίστρια!!!
Όσο για τον συγγραφέα Αντώνη Τσιπιανίτη (που γιορτάζει σήμερα και του εύχομαι τα καλύτερα), έχει αποδείξει από καιρό ότι γράφει υπέροχους θεατρικούς μονολόγους. Η Απολυμένη με την Μαρία Γεωργιάδου, η Πόρνη από Πάνω που σκίζει για τέταρτη χρόνια στο θέατρο Βρετάνια και τώρα, η Πελαγία. Με συγκίνησε γιατί μου θύμισε και τα δικά μου χρόνια στην ΙΜΑΚΟ, σε αυτό το τέλειο κτήριο με το αίθριο και τους σπουδαίους ανθρώπους – ανάμεσά τους και ο Αντώνης. Φίλος σπουδαίος, μέγας δάσκαλος, πάντα εκεί, με το πνεύμα, την ματιά του και τις κεραίες του, να αντιλαμβάνεται τα πάντα στη σωστή τους τοποθέτηση.
Την παράσταση σκηνοθέτησε εξαιρετικά ο Σταμάτης Πατρώνης. Άλλος φίλος καλός! Τον ξέρω από τα χρόνια του Παραπέντε. Στενός συνεργάτης του σκηνοθέτη Αντώνη Αγγελόπουλου, στα σίριαλ Παραπέντε, Γοργόνες, Ποιός μας πιάνει; και πολλών άλλων και τώρα στην Εθνική Ελλάδος του Γιώργου Καπουτζίδη έχει την καλλιτεχνική επιμέλεια. Έχει υπηρετήσει το θέατρο, και σκηνοθετήσει τα περισσότερα έργα του Αντώνη. Στην καθαρίστρια, με ελάχιστα σκηνικά μέσα, οριοθετεί τις σκηνές, και μας ταξιδεύει εκεί όπου βρίσκεται και η ηρωίδα του έργου. Δυνατές σκηνές η Ελένη και η χρυσόσκονη, η σκηνή της μάνας αλλά και η στιγμή που η Πελαγία μάς λέει ότι οι άνθρωποι χωρίζονται στους ανθρώπους του ΌΧΙ της ζωής και του ΝΑΙ της ζωής. Αλλά μην τρομάζετε, αυτό που λέει το έργο είναι ότι είναι στο χέρι μας αν θα είμαστε στα ΝΑΙ της ζωής…