Λαμπερές παρουσίες, σημαντικοί εκπρόσωποι του πολιτικού, επιχειρηματικού, ιατρικού και καλλιτεχνικού κόσμου έδωσαν το παρών το βράδυ της Δευτέρας 11 Ιουνίου στο Ζάππειο Μέγαρο, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της έκθεσης φωτογραφίας της Ζέττας Αντσακλή (στην cover photo, με τον σύζυγό της, Άρη Αντσακλή και την κόρη τους, Αλεξία Αντσακλή-Βαρδινογιάννη).
Λίγο μετά τις 19.00 οι πρώτοι καλεσμένοι άρχισαν να φτάνουν στην αίθουσα 106 όπου παρουσιάζεται για πρώτη φορά το νέο φωτογραφικό σύνολο 14 συνθέσεων της δημιουργού που φέρει τον τίτλο «Αρχαίον–Νέον» και παραδόθηκαν στο μαγικό ταξίδι του βλέμματος ως αργά το βράδυ. Νυχτερινές λήψεις σημαντικών αρχαιολογικών χώρων, όπως η Δήλος, οι Δελφοί, η Επίδαυρος και η Ολυμπία, τις οποίες η διεθνώς διακεκριμένη φωτογράφος έχει συνδυάσει με εντυπωσιακά γεωμετρικά γλυπτά από νέον, χάρη στη βοήθεια της ψηφιακής τεχνολογίας αποτελούν τον κορμό του συνόλου «Αρχαίον- Νέον».
Στόχος της Ζέττας Αντσακλή είναι να δημιουργήσει δίπολα ανάμεσα στο χθες και το σήμερα, το φως και το σκοτάδι, το διαχρονικό μάρμαρο και το σύγχρονο και χρηστικό νέον μέσα στο ίδιο, μεγάλης κλίμακας κάδρο (110Χ150 εκ.), θέτοντας ζητήματα εθνικής και πολιτισμικής ταυτότητας. «Με ενδιαφέρει να απεικονίσω τη συνομιλία του παλιού με το καινούριο και να αναδείξω πώς το νέο – το οποίο εκφράζουν οι γλυπτικές δημιουργίες από νέον – δανείζεται από τη σοφία του παρελθόντος», εξηγεί η φωτογράφος για τη νέα της δουλειά, με την οποία ασχολείται την τελευταία τριετία. Και προσθέτει: «Θα ήθελα τα έργα μου να γίνουν αφορμή ώστε ο θεατής να στρέψει το βλέμμα του στην πλούσια πολιτιστική μας κληρονομιά, η οποία αν και βρίσκεται δίπλα μας, την προσπερνάμε παρασυρμένοι από τα ζητήματα της καθημερινότητας. Στόχος μου είναι να προσφέρω μια διαφορετική οπτική προσέγγιση για τα μνημεία μας. Να μεταδώσω μια έκπληξη, ένα ξάφνιασμα».
Η επιμελήτρια της έκθεσης, Τατιάνα Σπινάρη –Πολλάλη (Δρ. Ιστορίας της Τέχνης) επισημαίνει στο κείμενο με το οποίο πλαισιώνεται η έκθεση: «Η Ζέττα Αντσακλή αποζητά το πνευματικό ή το υπερβατικό στοιχείο. Αντιλαμβάνεται τη διαδικασία της φωτογραφίας με σχεδόν μυστικιστικούς όρους. Οι φωτογραφίες της απομακρύνονται από το αρχαιολογικό τοπίο–ντοκουμέντο και συναντούν εννοιολογικούς τόπους, οι οποίοι προσκαλούν τον θεατή σε μια ανάγνωση με πολλά επίπεδα ερμηνείας».
Τον συντονισμό της έκθεσης -την οποία συνοδεύει το κείμενο της ιστορικού τέχνης Κλέας Σουγιουλτζόγλου– έχει η επίσης ιστορικός Τέχνης, Μαρία Μιγάδη. Μέρος των εσόδων θα διατεθούν για τους σκοπούς του Συλλόγου Φίλων Παιδιών με Καρκίνο ΕΛΠΙΔΑ.
Φωτογραφίες: Studio Panoulis