Γράφοντας στα socialmediaτου, ελάχιστα μετά την πολύ-αναμενόμενη επίδειξή του, την φράση “RainorShine, thereshouldalwaysbeaPlanBinlife”, ο Βασίλης Ζούλιας απέδειξε με αυτό που είδαμε, ότι είναι ένας καλλιτέχνης παντός καιρού, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Από την προηγούμενη νύχτα ως και τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου, όλα ήταν έτοιμα για τη μεγάλη μέρα: το ακριβές, μελετημένο seatingplan για τους 670 καλεσμένους (εξαιρετική ήταν η οργάνωση της Μαρία Παπαθανασίου – Αρώνες και της ομάδας της), τα φρέσκα λουλούδια, το πιάνο όπου θα έπαιζε ένα κομμάτι του Σοπέν η Φωτεινή Δάρρα…
Όμως ο καιρός είχε άλλα σχέδια. Μια δυνατή νεροποντή άλλαξε τα πάντα στη διαρρύθμιση που επέβαλε πλέον να χωρέσουν όλοι κάτω από το στεγασμένο περιστύλιο ενώ ακόμα και το πιάνο βράχηκε, αλλά δεν επηρέασε καθόλου την προσέλευση των καλεσμένων μιας και κανείς δεν ήθελε να χάσει αυτή τη συλλογή DemiCouture του Βασίλη Ζούλια που ήταν αφιερωμένη στη Φιόνα Γουόλτερ Κάμπελ, γνωστή ως Βαρώνη Φιόνα Φον Τίσεν, μια γυναίκα ασύγκριτου στιλ και φινέτσας, ένα κορυφαίο μοντέλο και μούσα των σπουδαιότερων φωτογράφων της δεκαετίας του 50 με χαρισματική προσωπικότητα. Αν και έγινε ευρέως γνωστή στην Ελλάδα από την σχέση της με τον Αλέξανδρο Ωνάση, και νωρίτερα γοήτευσε την Ευρώπη ως η σοσιαλιτέ σύζυγος του βιομηχάνου Βαρώνου Φον Τίσεν, η Φιόνα διέθετε ήδη μια λαμπερή καριέρα έχοντας εμφανιστεί σε αναρίθμητα εξώφυλλα της Vogue.
Από εκείνες τις εμβληματικές εικόνες εμπνεύστηκε ο Βασίλης Ζούλιας τη Spring/Summer 2017 DemiCouture κολεξιόν του και η μούσα του ήταν εκεί για το δει! Η 83χρονη Φον Τίσεν κατέφθασε μάλιστα νωρίς και πήρε την θέση της στο βροχερό αλλά τελικά ρομαντικό τοπίο περιμένοντας την έναρξη του show που έγινε υπό τις γνώριμες νότες του Bolero του Ραβέλ, και συνεχίστηκε με Μότσαρτ, FrankSinatra και FineYoungCanibals.
Και αυτή η επίδειξη του Βασίλη –που έγινε στο πλαίσιο της 20ηςAthensXclusiveDesignersWeek– ήταν μια συνάντηση του κόσμου του instagram με τον κόσμο της μόδας και της αθηναϊκής ζωής: Μια ολόκληρη εποχή ζωντάνεψε μπροστά στα μάτια των καλεσμένων, αλλά και όσων ήταν παρόντες στα timelinesτους. Το glamour των χοροεσπερίδων και των dinnerparties σε κήπους και ballrooms, το θρόισμα από ταφτά, μεταξωτά φλοράλ, φίνες δαντέλες και πολύτιμα μπροκάρ, όλα έμπλεκαν αρμονικά σε μια αναζωογονητική εκδοχή ρομαντικής κομψότητας.
Toshowάνοιξε η Φωτεινή Δάρρα, δίνοντας μια εντυπωσιακή αγκαλιά από τριαντάφυλλα στην Βαρώνη. Η συλλογή ήταν χωρισμένη σε τέσσερα μέρη. Τα 12 πρώτα κομμάτια με κυρίαρχο χαρακτηριστικό τις νεανικές fullskirts, τα ρομαντικά πουαντιγιέ και ασπρόμαυρα καρό, τα γάντια ως πάνω από τον αγκώνα και τα ρετρό στράπλες, έφεραν τον τίτλο AtrueEnglishbetteryetScottishrose, γιατί αν και αγαπημένο Αγγλικό ρόδο, η Φιόνα έχει σκοτσέζικο αίμα.
Η επόμενη σειρά, PosingasFionaFrancisElaineCampellWalter, γίνεται εμφανώς πιο “ενήλικη”. Είναι τα χρυσά χρόνια του μόντελινγκ της Φιόνα, αλλά και η χρυσή εποχή του κοκτέιλ φορέματος, η δεκαετία του ‘50. Ο Βασίλης Ζούλιας την απεικόνισε με αριστουργηματικά μαύρα φορέματα, κλος αλλά και σε γραμμή που στενεύει, μάξι αλλά και στο διαχρονικό μάκρος στο γόνατο, τα περισσότερα με ανοιχτή πλάτη, ένα κόψιμο που ο Έλληνας σχεδιαστής έχει πλέον τελειοποιήσει, αποθεώνοντας τον chic αισθησιασμό.
Η βραδινή διάθεση ενισχύθηκε με τα μοντέλα της σειράς Fiona’scocktailhour, όπου είδαμε πιο πλούσια μπροκάρ, πινελιές κόκκινου, αριστοκρατικό μπλε, μαύρες σατέν ζώνες πάνω σε λευκά φορέματα, ενώ στα τελευταία 15 κομμάτια με τίτλο CrownedBaronessFionaFonThyssenBornemiszade Κaszon, για την jetset περίοδο της ζωής της, προστίθενται λευκές δαντέλες, τιάρες, κοσμοπολίτικες μποέμ αναφορές.
Toshow κλείνει η Βίκυ Καγιά που περπατά εν μέσω χειροκροτημάτων με μια μακριά γαλάζια εμπριμέ τουαλέτα.
Τα κοσμήματα του PericesKondylatos (του οποίου κοσμήματα έχει φορέσει μέχρι και η Lady GaGa) στάθηκαν στο επίπεδο ενός οίκου υψηλής ραπτικής, δίνοντας συγχρόνως την απαραίτητη τόλμη στα looks, που απογείωσε την συλλογή. Με έμπνευση τις παλιές φωτογραφίες της Φιόνα όπου φορά κοσμήματα με βικτοριανές και εδουαρδιανές αναφορές ο νεαρός δημιουργός έδωσε έμφαση στις γενναίες σειρές από πέρλες και τις bold συνθέσεις με τις πεταλούδες αλλά εκείνο που έμεινε στην μνήμη όλων ήταν η χρήση των φτερών, στοιχείο που συνδέει το αυτοκρατορικό παρελθόν της Μεγάλης Βρετανίας με την avantgarde σκηνή μόδας του σύγχρονου Λονδίνου και designers σαν τον Αλεξάντερ Μακ Κουίν.
Οι singature γόβες VassilisZouliasOldAthens στολίστηκαν με τα χειροποίητα αξεσουάρ της ApolloniaB με ημιπολίτιμους λίθους και έγιναν μικρά έργα τέχνης στα πόδια των μοντέλων που παρά το βρεγμένο μαρμάρινο δάπεδο περπάτησαν με χάρη όλη την απόσταση κρατώντας στο φινάλε χάρτινες μάσκες με το πρόσωπο της Φιόνα, και δίνοντας έτσι μια διασκεδαστική νότα μασκαράτας στο βροχερό απόγευμα.
Λίγο πριν φύγει για το Μιλάνο, ο Δημήτρης Κοκονάκης φωτογραφήθηκε -από τον Bill Τσαλικίδη– στο ατελιέ του Σωτήρη Γεωργίου. Αυτή την φορά, το μοντέλο φόρεσε μια archive duchess κάπα με φτερά του σχεδιαστή.
Η Υβόννη Ντόστα, ο Δημήτρης Κοκονάκης, ο Ραφαήλ Ντε Ολιβέιρα και η Νάνσυ Σαράντου φωτογραφίζονται στο ατελιέ του Σωτήρη Γεωργίου με τα κοστούμια της Παραμονής Πρωτοχρονιάς.
Λίγα μέτρα από το ατελιέ της στο κέντρο της Κηφισιάς, η σχεδιάστρια κοσμημάτων Πολίνα Έλλις παρουσίασε την νέα της συλλογή στο αριστοκρατικό ξενοδοχείο SAY στο Κεφαλάρι το βράδυ της Πέμπτης 12 Δεκεμβρίου. Η συλλογή έχει ως τίτλο την λέξη Phaos – όπως αναφερόταν το Φως στα ομηρικά κείμενα. Από την φετινή συλλογή, το γούρι Phaos έχει επιλεγεί από το Ίδρυμα Θεοχαράκη ως το γούρι για το 2025, όπως επίσης, το γούρι Armonia που έχει επιλεχθεί από το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας.