Δες τώρα

Έφτασαν οι Όρνιθες στην Επίδαυρο!

Όρνιθες

Με τον καλύτερο τρόπο “έκλεισε” η Επίδαυρος για φέτος, και αυτός δεν είναι άλλος από το διπλό sold out της πρώτης παραγωγής της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου: Όρνιθες του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου.
Τι κι αν γέμισε όλο το καλοκαίρι η Αθήνα με αφίσες με τους ηθοποιούς της παράστασης ντυμένους πουλιά;
Τι κι αν γνωρίζαμε ότι δίπλα στους συγκλονιστικούς ηθοποιούς (οι περισσότεροι είναι μόνιμοι συνεργάτες του Καραθάνου) θα εμφανίζονταν η Νατάσα Μποφίλιου, η νάνα Βασιλική Δρίβα που είναι δημόσιος υπάλληλος και ο σέξυ αθλητής με τα τεχνητά μέλη Γιάννης Σεβδικαλής;
Τι κι αν μαντεύαμε ότι αυτό που τελικά θα βλέπαμε δεν θα είχε καμία σχέση με την θρυλική παράσταση του Τέχνης, του 1959, των Κουν, Χατζηδάκι, Τσαρούχη και Ρώτα (όπως λένε οι παλιοί που την είχαν δει και τα δημοσιεύματα που την έχουν κατατάξει σε μια από τις top παραστάσεις)…
Ε, αυτό που είδαμε ήταν κάτι διαφορετικό: Η αλήθεια είναι ότι μέσα στα 130 λεπτά που παρακολουθήσαμε τις περιπέτειες των πουλιών και το όνειρο 2 απογοητευμένων Αθηναίων, του Πεισθέταιρου (Καραθάνος) και του Ευελπίδη (υπέροχος ο Άρης Σερβετάλης), που ονειρεύονται να δημιουργήσουν την Νεφελοκοκκυγία, γιατί «θέλουν να ζήσουν εκεί όπου οι άνθρωποι σε κοιτάνε ίσια στα μάτια…», αυτό που είδαμε ήταν κάτι διαφορετικό, ονειρικό, σαν ποίημα, άνθρωποι, θεοί και ζώα μπλέκονται μοναδικά σε έναν κόσμο που έχει τη σοβαρότητα του παιχνιδιού, τη ρευστότητα του ονείρου και τη γλυκιά μελαγχολία της ζωής” όπως είπε ο Νίκος Καραθάνος. Και μπορεί να μην “ακούσαμ唨τον λόγο του μεγαλύτερου αττικού κωμωδιογράφου, αλλά είδαμε μια παράσταση με την σφραγίδα του εμπνευσμένου σκηνοθέτη, σε διασκευή δική του και του ποιητή Γιάννη Αστερή. Όπως μας έχει συνηθίσει, πρόσφερε μαγικές εικόνες – υπέροχη η είσοδος των πουλιών – και λίγο πριν, ο Τηρέας – Τσαλαπετεινός του Χρήστου Λούλη σε ένα ρεσιτάλ στην σκηνή του καλέσματος των πουλιών-, το μπάνιο των πουλιών και το μαγικό φινάλε με μια πανσέληνο (μια μέρα μετά την δική μας πανσέληνο) να την “οδηγεί” ο Δίας και να φεύγει προς τον ουρανό. Γενικά, όλες οι ομαδικές σκηνές ήταν μαγικές και σε αυτό βοήθησε η χορογραφία-κινησιολογία της Αμάλιας Μπένετ, όπου κάθε ηθοποιός είχε και από ένα διαφορετικό χαρακτηριστικό όπως τα πουλιά – ο φανταστικός τρυποκάρυδος του Μιχάλη Σαράντη ενθουσίασε το κοινό.
Στα συν της παράστασης η μουσική του Άγγελου Τριανταφύλλου με την υπέροχη φωνή της Νατάσας Μποφίλιου (πρώτη του χορού), το σκηνικό που παρέμπεμπε σε έναν Αμαζόνιο στα σύννεφα και φυσικά όλος ο θίασος (Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Αλίκη Αλεξανδράκη, Μαρία Διακοπαναγιώτου, Βασιλική Δρίβα, Νίκος Καραθάνος, Έμιλυ Κολιανδρή, Γιάννης Κότσιφας, Έκτορας Λιάτσος, Χρήστος Λούλης, Γρηγορία Μεθενίτη, Φωτεινή Μπαξεβάνη, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Νατάσσα Μποφίλιου, Άγγελος Παπαδημητρίου, Φοίβος Ριμένας, Μιχάλης Σαράντης, Γιάννης Σεβδικαλής, Άρης Σερβετάλης, Άγγελος Τριανταφύλλου, Γαλήνη Χατζηπασχάλη).
Και μέσα σε όλα αυτά, ο Προμηθέας που δείχνει τις πληγές του, λίγη επικαιρότητα όπως “Λούκος-Λούκος” και “κατάθλιψη”, γυμνό και Βασίλισσα Ελισάβετ και ξαφνικά, το πιο ωραίο πουλί από όλα, με την πιο μελωδική φωνή, η Αηδόνα (στον ρόλο η Βασιλική Δρίβα) έρχεται να μας πει τον πιο ωραίο λόγο για μένα:  “… Και εσείς παιδιά του έρωτα να γίνετε για να βγάλετε φτερά. Να μην είστε άφτεροι, θνητοί, προσωρινοί, δυστυχισμένοι οι άνθρωποι».

viky hatzivasileiou - koufonisi - part ii

Ο Νίκος Καραθάνος, ο Χρήστος Λούλης, ο Άρης Σερβετάλης, ο Μιχάλης Σαράντης και ο Άγγελος Τριανταφύλλου.

Πράσινος
Με τον Μιχάλη Σαράντη, την Μαρία Διακοπαναγιώτου και τον Χρήστο Λούλη.
Ράντου
Η Ελένη Ράντου, ο Άγγελος Παπαδημητρίου, η Γαλήνη Χατζηπασχάλη και η Έμιλυ Κολιανδρή.
Καρύδη
Η Εύα Νάθενα (που παρακολούθησε την παράσταση και τις 2 μέρες), η Σμαράγδα Καρύδη και η Έλενα Σκουλά.
Αϊδίνη
Με την Νατάσα Μποφίλιου και την Αλεξάνδρα Αϊδίνη.
Σαράντης
Ο “τρυποκάρυδος” Μιχάλης Σαράντης και ο “τσαλαπετεινός” Χρήστος Λούλης.
Όρνιθες
Η εντυπωσιακή είσοδος των πουλιών.

Όρνιθες

Ο Άγγελος Τριανταφύλλου που έγραψε την μουσική της παράστασης (και υποδύθηκε και τον Ηρακλή).
Ο Άγγελος Τριανταφύλλου που έγραψε την μουσική της παράστασης (και υποδύθηκε και τον Ηρακλή).
Μποφίλιου
Η Νατάσα Μποφίλιου με τον Κωνσταντίνο Μπίμπη και τον Φοίβο Ριμένα.
Σεβδικαλής
Η “αηδόνα” Βασιλική Δρίβα και ο “Δίας” Γιάννης Σεβδικαλής.
Όρνιθες
Φινάλε

Όρνιθες

Φωτογραφίες: NDPphoto

διαβάστε στη συνέχεια

Theatre

Νένα Μεντή

Η Νένα Μεντή επιστρέφει στο θέατρο Ιλίσια-Βολανάκη, εκεί όπου παρουσίασε για πρώτη φορά, με τον Πέτρο Ζούλια την “Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου”.

διαβάστε το άρθρο
Theatre

Ρένος Ρώτας, Γιώργος Κοσκορέλλος, Παναγιώτης Παπαδούλης & Σωκράτης Αγγελής: Οι νεαροί ηθοποιοί της παράστασης του Γιώργου Νανούρη “Ο θάνατος του εμποράκου” φωτογραφίζονται μαζί για το Mr-Green!

Η παράσταση που σκηνοθέτησε πέρσι ο Γιώργος Νανούρης “Ο Θάνατος Του Εμποράκου” του Άρθουρ Μίλλερ ήταν από τις πιο πετυχημένες της θεατρικής σεζόν, οπότε εύλογη κρίθηκε η συνέχισή της και φέτος. Το βραβευμένο με Πούλιτζερ έργο του Αμερικανού συγγραφέα θεωρείται το κορυφαίο έργο του.  Πραγματεύεται την ζωή του Γουίλι Λόμαν, ενός πλανόδιου πωλητή, που ζει μπερδεμένος ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν, εγκλωβισμένος από το αμερικάνικο όνειρο. Το δυσβάσταχτο κυνήγι της επιβίωσης, σύμφωνα με τα πρότυπα που επιτάσσει η άκρως καπιταλιστική κοινωνία, τον οδηγεί παραληρηματικά στην διάλυση ολόκληρης της ζωής του. Τον εμβληματικό ρόλο του Γουίλι Λόμαν κρατά ο εξαιρετικός Βλαδίμηρος Κυριακίδης, τον ρόλο της συζύγου η Έφη Μουρίκη, αλλά στο φετινό ανέβασμα, ανανεώθηκε ο θίασος. Ο Δημήτρης Γεροδήμος και η Κατερίνα Μάντζιου συνεχίζουν, το ίδιο και ο Ρένος Ρώτας -ο οποίος με εσωτερική αντικατάσταση, θα παίξει τον μεγάλο ρόλο του μεγάλου αδελφού- και φέτος μπαίνουν στην παράσταση οι: Γιώργος Κοσκορέλλος, Παναγιώτης Παπαδούλης, Σωκράτης Αγγελής.

διαβάστε το άρθρο
Theatre

Ιφιγένεια η εν Αυλίδι

Με την παγκόσμια πρεμιέρα της παράστασης Ιφιγένεια η εν Αυλίδι του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Τιμοθέι Κουλιάμπιν, το βράδυ της Παρασκευής 5 Ιουλίου, σηματοδοτήθηκε η έναρξη των φετινών Επιδαύριων. Ανεβάζοντας παράσταση για πρώτη φορά σε ανοιχτό θέατρο, ο σπουδαίος Ρώσος σκηνοθέτης δεν πρόδωσε τις καλλιτεχνικές του αρχές: αντιμετώπισε την Ιφιγένεια ως μια σύγχρονη ιστορία.

διαβάστε το άρθρο