Δες τώρα

Έρχεται η Λυσιστράτη

Λυσιστράτη

Ο Πέτρος Φιλιππίδης θα ζωντανέψει ένα μεγάλο συμβολικό και πολιτικό πρόσωπο της παγκόσμιας κωμωδίας, τη Λυσιστράτη, έργο παιγμένο το 411 π.Χ. στα Λήναια, μια από τις γιορτές προς τιμήν του Διονύσου. Ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης και η Ναταλία Τσαλίκη θα αναμετρηθούν, με το πρώτο και ίσως καλύτερο ζευγάρι που γέννησε η κωμική ψυχή ποτέ (Κινήσιας-Μυρρίνη), που στάθηκε προπομπός και σημείο αναφοράς για τη μετέπειτα δημιουργία όλων των κωμωδιογράφων μέχρι τις μέρες μας. Ο Γιάννης Μπέζος στο ρόλο του Πρόβουλου, μιας προσωπικότητας της ήδη παρηκμασμένης Αθήνας της εποχής, προσωπικότητα που δυστυχώς παραμένει αναγνωρίσιμη, αναλαμβάνει και τη σκηνοθεσία της παράστασης που θα ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα από τις αρχές Ιουλίου. Η μουσική (Κωστής Μαραβέγιας) και η χορογραφία-κίνηση (Ελπίδα Νίνου), αναπόσπαστα κομμάτια της σκηνικής πραγμάτωσης της αττικής κωμωδίας, αποτελούν δύο ισχυρότατους πυλώνες της παράστασης. Το αξιοπρόσεκτο και ενδιαφέρον της Λυσιστράτης, πέρα από τον τερματισμό του πολέμου με όχημα τη σεξουαλική αποχή και την κατάληψη του δημοσίου ταμείου, είναι η επικράτηση ενός πανελληνίου αισθήματος. Μεγάλο ζητούμενο για την εποχή που παρουσιάζεται το έργο, ενώ παράλληλα ο Πελοποννησιακός Πόλεμος καλά κρατεί. Τα μεγάλα έργα έχουν αντίπαλο το χρόνο. Κατά κανόνα τον νικούν. Η Λυσιστράτη συνδυάζει σε ένα πρόσωπο τη σοφία με τον ερωτισμό. Τη σκέψη με το όνειρο. Καλό παράδειγμα για τους μοντέρνους καιρούς μας.

Το έργο: Η Αθηναία ηρωίδα συλλαμβάνει την απόλυτη ιδέα: να συνασπιστεί με τις γυναίκες της πόλης της, της αντιπάλου Σπάρτης, αλλά και άλλων πόλεων, και να διαμηνύσουν στους άντρες πως αν δεν φροντίσουν για την ειρήνη, θα προχωρήσουν σε σεξουαλική αποχή. Με επικεφαλής την ίδια, η Αθηναία Κλεονίκη, η Σπαρτιάτισσα Λαμπιτώ, η Μυρρίνη και δεκάδες άλλες γυναίκες, αφού προσπερνούν τις αρχικές αντιρρήσεις τους, αναλαμβάνουν δράση, προχωρώντας παράλληλα σε αποκλεισμό του δημόσιου ταμείου που χρηματοδοτεί τις πολεμικές επιχειρήσεις. Οι άντρες φυσικά, με επικεφαλής τον Πρόβουλο, περνούν στην αντεπίθεση και ξεκινά η αψιμαχία αρχικά και η ανταλλαγή επιχειρημάτων στη συνέχεια. Όλοι αγγίζουν και ξεπερνούν τις αντοχές τους σε αμφότερα τα στρατόπεδα, μέχρι που η εμφάνιση της καλλονής Συμφιλίωσης οδηγεί σε αμοιβαίους συμβιβασμούς και, τελικά, σε αίσιο τέλος.

Παίζουν επίσης: Δανάη Μπάρκα, Ελευθερία Μπενοβία, Αλεξάνδρα Καρακατσάνη, Κατερίνα Μισιχρόνη, Δάφνη Δαυίδ, Ντένια Στασινοπούλου, Χριστίνα Σπατιώτη, Γιώργος Γιαννακάκος, Παναγιώτης Κατσώλης, Στέλιος Ιακωβίδης, Θάνος Κοντογιώργης, Γιώργος Κατσής, Σταύρος Μαρκάλας, Γιάννης Ζαράγκαλης.

 

 

 

διαβάστε στη συνέχεια

Theatre

Επίσημη πρεμιέρα της παράστασης «Η Ετυμηγορία» – Μια επίσημη πρεμιέρα αφιερωμένη στον Ιάσονα Τριανταφυλλίδη

Το βράδυ της Δευτέρας 27 Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε η επίσημη πρεμιέρα για το δικαστικό θρίλερ «Η Ετυμηγορία» του Μπάρι Ριντ, σε σκηνοθεσία του Πέτρου Ζούλια, στο Θέατρον του Κέντρου Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος. Τον ρόλο του μαχητικού και αδέκαστου δικηγόρου μιας σκοτεινής και περίπλοκης υπόθεσης που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα ερμηνεύει ο Γρηγόρης Βαλτινός, και […]

διαβάστε το άρθρο
Theatre

Η Ηλιάνα Μαυρομάτη με την μητέρα της, Λίλα Καφαντάρη, στην πρεμιέρα της!

H πάντα αγαπητή ηθοποιός Λίλα Καφαντάρη βρέθηκε το απόγευμα της Τρίτης 21 Ιανουαρίου στο Μέγαρο Μουσικής, όπου παρουσιάζεται -στο Υποσκήνιο Β΄ παρουσιάζεται η παράσταση  “Η αισθηματική αγωγή: ερευνώντας ένα αρχείο ρωγμών”, όπου πρωταγωνιστεί η κόρη της, Ηλιάνα Μαυρομάτη, μαζί με τον Χρήστο Διαμαντούδη, τον Βαγγέλη Δαούση, την Ντέμπορα Οντόγκ και τον Γιώργο Κριθαρά. Το μυθιστόρημα […]

διαβάστε το άρθρο
Theatre

Λαμπερή πρεμιέρα για τον Βαρόνο «Φ» (Φιάκας): Η Χάρις Αλεξίου ήταν εκεί!

Μια από τις ωραιότερες παραστάσεις της χρονιάς, ο Βαρόνος «Φ» (Φιάκας) έδωσε το βράδυ της Δευτέρας 20 Ιανουαρίου την επίσημή του πρεμιέρα στο ολοκαίνουργιο θέατρο, Πτι Παλαί στο Παγκράτι. Λαμπεροί καλεσμένοι από τον χώρο του θεάτρου, της μουσικής και της τηλεόρασης -όπως η σπουδαία Χάρις Αλεξίου, που βλέπετε στην cover photo με την Μαρία Ναυπλιώτου […]

διαβάστε το άρθρο